Σουηδικό classic rock και death metal συνειδητοποίηση

1-At-the-Gates-3Ένας φίλος, του οποίου την εγκεφαλική λειτουργική σπιρτάδα (το wit που λέμε και στο χωριό μου) σέβομαι ιδιαίτερα, είπε σε ένα online thread σήμερα ότι η μουσική χωρίς τους κριτικούς θα ήταν 70% καλύτερη.

Εκείνη την ώρα άκουγα το καινούριο At The Gates album και ακριβώς τη στιγμή που λειτουργούσα σαν κριτικός, ζυγίζοντας τα συστατικά της ηχογραφημένης επιστροφής των ηρώων του Γκέτεμποργκ, αυτή η κουβέντα του μου διατάραξε την ισορροπία. Όχι γιατί ήταν κάτι που δεν ξέραμε ήδη – οι κριτικοί ήταν ανέκαθεν παρασιτικοί μονοκύτταροι οργανισμοί – αλλά επειδή με έκανε να σκεφτώ ότι 99% των φορών που θα εμφανιστούν στο ιντερνετ λέξεις για το “To Drink From The Night Itself”, θα είναι ένα ακόμα review δίσκου τη στιγμή που πίσω από τα αυλάκια αυτού του LP κρύβονται τόσα περισσότερα.

Δεν είναι οτι η κλασική δισκοκριτική έχασε την αξία της, αλλά τα points γύρω από ένα album κλασικού rock n roll* θα αναλυθούν τόσο γρήγορα, ώστε καθιστούν παρωχημένη την όλη προσπάθεια. Ξέρουμε ποιοι είναι οι At The Gates, ξέρουμε τι τους χρωστάμε, χαιρόμαστε που συμπύκνωσαν όσα αγαπήσαμε στο σουηδικό metal ξανά σε ένα δίσκο με μετρημένες ταχύτητες που πατούν σωστά, με ένα ακαταμάχητο coolness εμπειρίας που ακούγεται ευεργετικά πεπαλαιωμένο και συνολικά δείχνει τα δόντια του με swag και ανωτερότητα.

Αυτό είναι το “T.D.F.T.N.I.” και η σημασία της ερμηνείας του σαν συλλογή μουσικής, εξαντλείται εδώ. Αυτό που έχει αξία όμως, δεν είναι το από τι είναι φτιαγμένος αυτός ο δίσκος, αλλά το τι αντιπροσωπεύει.

Ας μιλήσουν οι αριθμοί κατ΄ αρχήν. Οι At The Gates υπάρχουν από το 1990. Ντεμπούτο full length ετοιμάζουν το 1992 και αμετάκλητο αποτύπωμα στην τέχνη της ανθρωπότητας αφήνουν με το “Slaughter Of The Soul” το 1995. Έκτοτε διαλύονται, επανενώνονται και εσχάτως δισκογραφούν σταθερά. Αυτά είναι τα δεδομένα, αυτή είναι η βάση μας. Πάμε για αποκρυπτογράφηση;

Όσο κι αν φαίνεται απίστευτο στους ανθρώπους της γενιάς μας, το 1990 ήταν πριν 28 χρόνια. Σχεδόν 30. Αν άκουγες ψαγμένο death metal το 1992 – 1995, σημαίνει ότι παρακολούθησες το Μουντιάλ στην Ιταλία το ’90, όπου ο Salvatore “Toto” Schilacci έγινε ήρωας με τα 6 γκολ του και έχεις καθαρές μνήμες από αυτό. Αν το τελευταίο show του πρώτου reunion των At The Gates στην Αθήνα (με support τους The Ocean) το 2008 είναι από τις σημαντικότερες στιγμές σου σαν metalhead, σημαίνει ότι είσαι σχεδόν 40άρης και ίσως να μην έχεις έρθει ακόμα σε ειρήνη με αυτό το γεγονός. Σε κάθε περίπτωση, το να ακούει κάποιος με βαθιά εκτίμηση το “Slaughter…” σήμερα, είναι αριθμητικά το ίδιο με κάποιον τύπο που το 2000 έκατσε να ακούσει με τον ίδιο τρόπο το “Let There Be Rock”, το “Sin After Sin”, το “Cat Scratch Fever”, το “Love Gun”, το “Bad Reputation” ή το “Bat Out Of Hell”.

Με όλους τους πιθανούς υπολογισμούς και για όλους τους σωστούς λόγους, οι αγαπητοί μας At The Gates είναι πέραν πάσης αμφιβολίας ένα classic rock συγκρότημα. Που κρατάει για πάντα τις ψυχές των παιδιών που γοήτευσε κάποτε, που αποτελεί πατρική φιγούρα για τους ήρωες του σήμερα και που ακτινοβολεί εμπειρία σε όλους τους νέους metalheads.

Κι αν οι ίδιοι οι At The Gates έχουν συμβιβαστεί με αυτό το γεγονός, ποία η δική μας θέση; Είμαστε πλέον οι κλασικοροκάδες με όλο μας το DNA. Μεγαλώσαμε με παλιά, γαμάτη μουσική και την κουβαλάμε δεκαετίες μέσα μας. Πως το διαχειριζόμαστε αυτό κυρίες και κύριοι; Έχουμε μια ακέραια στάση, μακριά από καφρίλες που τόσο μας ενοχλούσαν από τους μεγαλύτερους όταν ήμασταν νέοι; Έχει ξεκολλήσει το κεφάλι μας από αυτά που ξέρουμε και μόνο, ώστε να μπορούμε να αναγνωρίσουμε το σημερινό καλλιτεχνικό χρυσάφι; Είμαστε τόσο cool, όσο ο Tomas Lindberg θα ήθελε να είμαστε;

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s